Albański rynek jest mały, ale złożony

Polskie firmy, które chcą skutecznie działać na albańskim rynku muszą przede wszystkim znaleźć lokalnego partnera ds. sprzedaży. Zbieranie stosownych informacji oraz dostęp do rynku mogą się okazać trudne bez takiego przedstawiciela, który ma kontakty oraz know-how w prowadzeniu biznesu na tym małym, ale złożonym rynku.
Dla wielu zagranicznych firm wynajęcie dobrego agenta miejscowego albo dystrybutora okazało się tańsze niż wprowadzenie bezpośredniej sprzedaży.
Przedsiębiorstwa z naszego kraju, które zdecydują, że chcą działać na albańskim rynku albo dystrybuować swoje produkty, mogą znaleźć odpowiednią liczbę handlowców, agentów, pośredników, hurtowników oraz detalistów, którzy będą im niezbędni. Wszystkie typowe kanały dystrybucji są dostępne. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że nie są to nowoczesne formy działania, takie jakie panują na rynkach zachodnich.

Źródło: Rynek albański. Przewodnik dla polskich przedsiębiorców

Komentarze są wyłączone.