Francuzi stawiają na produkty ekologiczne

Francuzi kupują coraz więcej produktów ekologicznych. W ostatnim roku wzrost sprzedaży takich artykułów w sklepach wielkopowierzchniowych był na poziomie 45%, a przez internet – 37%. Na żywność ekologiczną decydują się konsumenci w wieku 45-54 lat. Zdaniem ośrodka Credoc, badającego warunki życia, wpływ na to ma coraz wyższy poziom wiedzy społeczeństwa o zdrowiu oraz świadomość dotycząca jakości i walorów zdrowotnych poszczególnych produktów. Jednocześnie rosną obawy związane z ostatnimi kryzysami żywnościowymi, np. chorobą wściekłych krów czy oszustwami związanymi z fałszowaniem produktów mięsnych.

Credoc ocenia, że dla 70% konsumentów, motywacją do ekologicznego jedzenia jest świadomość zdrowotno-sanitarna. Chcą wiedzieć co jedzą. Wśród konsumentów produktów ekologicznych, największa grupa to osoby dojrzałe, ok. 50. roku, które interesują się swoim zdrowiem. Wśród nich większość stanowią kobiety. Przy czym nie jest to wyłącznie grupa ludzi bogatszych (produkty „eko” są droższe), o czym świadczy fakt, że sklepy wielkopowierzchniowe, a nie te specjalistyczne, wygenerowały wzrost w wysokości 45% w sprzedaży artykułów ekologicznych.

Komentarze są wyłączone.